Von Bushings hängt soviel ab!
Die Riptide gehören zur Oberklasse.
Knapp 5€ für ein Gummi? Das klingt teuer, aber insgesamt nur 20€ für ne Menge mehr Fahrspass - das ist die Kohle allemal wert.
Und man darf nicht vergessen, wieviel Entwicklung teils in den Bushings drinsteckt, bzw. wieviel rumtesterei....
Erfahre alles über diese Bushings auf der Seite von Riptide!
Falls ausverkauft, können wir die fehlende Härte meist schnell nachkaufen - ausser, sie ist auch beim Vertrieb ausverkauft, was nicht selten vorkommt.
Hier der englische Text von oben verlinkter Seite:
Performance Under Pressure
Sold as Pair with a Sticker
.975" Dia x .60" High (24.8mm Dia x 15.24mm High)
- Need help deciding the best choice for you? Email us with details of your setup & what feel you're seeking at tracey@riptidesports.com
- Harder KranK durometer bushings (96a & 93a) are for heavier-weight riders (over 140lbs) as harder durometer bushings allow for a nice tight set-up
- Medium KranK durometer bushings (90a - 87a) are for medium-weight riders (100 - 140lbs)
- Softer KranK durometer bushings (84a) are best for lightweight riders (50 - 100lbs) as well as for those looking for a looser setup in the RoadSide position when coupled with a harder duro bushing.
PLEASE NOTE: The KranK Formula has quite a bit of adjustability - so order accordingly! You can tighten the kingpin nut up to two full turns to 'harden' or 'loosen' the duro.
Excellent when used as a Double Barrel combo - but incredibly fun and variable when used in the Roadside position in combo with other shapes & or duro's in the Boardside position.
All shapes & sizes of RipTide Bushings are available in the KranK formula!